Konverterings-optimalisering (CRO)
Konverteringsoptimalisering (CRO)
Konverteringsoptimalisering (CRO) handler om å jobbe målrettet med å få brukerne på nettstedet til å gjøre det du vil de skal gjøre.
Derfor er CRO viktig
Vanligvis ligger konverteringsraten til et nettsted på 1-2%. Det vil si at 98-99% av brukerne dine ikke gjør det du ønsker at de skal gjøre. CRO handler om å ta utgangspunkt i brukerne du allerede har, slik at du får mer ut av markedsføringen som allerede er gjort.
Eksempel
La oss si at du driver en nettbutikk som etter litt markedsføring har 50.000 brukere pr. måned (600.000 pr år.) konverteringsgraden ligger på 1% og snittverdien på en ordre er 600,-.
Dette gir en omsetning på 3.600.000 i året. Dersom du øker konverteringsgraden til 2,5% vil det samme antallet mennesker legge igjen 9.000.000 i året. Med andre ord en vesentlig økning, men med samme markedsføringsbudsjett.
Denne typen utvikling er fullt mulig å få til, men da trenger du en skreddersydd CRO strategi.
Skreddersydd CRO-strategi
Strategisk CRO-planlegging
I samarbeid med deg utvikler vi en strategisk CRO-plan som passer dine ønsker og mål. Gjennom grundig research og analyse kan vi identifisere flaskehalser og muligheter til forbedring, for så å utvikle en plan for optimalisering av konverteringer på din nettside.
Optimalisert brukeropplevelse
Brukeropplevelsen på nettsiden er en nøklene til suksess. Gjennom A/B-testing, brukerundersøkelser og analyse av atferd kan vi identifisere flaskehalser og muligheter. Deretter implementeres nødvendige endringer som øker brukervennligheten og fører til økte konverteringer.
Optimalisert innhold og design
Innhold og design er ‘språket’ vi bruker for å snakke med brukerne, og det må optimaliseres til å harmonere med din målgruppe. Dette kan være optimalisering av call-to-action-elementer, forbedring av navigasjonen, og sikre at innholdet er relevant og engasjerende for dine eksisterende og potensielle kunder.
Kontinuerlig optimalisering og oppfølging
Vår innsats stopper ikke når CRO-strategien er implementert. Ved å kontinuerlig overvåke ytelsen til din nettside, kan vi samle data, og gjennomføre justeringer og optimaliseringer etter behov. På den måten sikrer vi best mulig konverteringsresultater over tid.