Innholdsproduksjon
Godt innhold gir liv til din virksomhets digitale profil, og skaper engasjement og konverteringer. Men visste du at innholdet også markedsfører deg utenfor dine egne kanaler?
Slik lykkes du med innhold
Innholdsproduksjon dreier seg om å produsere godt innhold som har en verdi for publikum. Det er dette som forteller din historie og sementerer merkevaren hos ditt publikum.
Det finnes mange grener innen innholdsproduksjon, og en mengde flater og kanaler som krever ulike tilpasninger. I sosiale medier bør man gjerne bruke en litt personlig tone, og på en nettside kan det være man skal ha et mer faglig og profesjonelt fokus.
Effekten av godt innhold kan i midlertid være enorm. Når du engasjerer målgruppen vil du treffe nye potensielle kunder, skape økt trafikk til nettsiden og øke antall henvendelser og salg.
Dette skjer gjennom sosiale medier, annonsering og søkemotoroptimalisering (SEO)
Innhold som markedskanal
Innholdet på nettsiden din er grunnlaget for algoritmer som skal indeksere nettsiden i søkemotorer som Google og Bing. De leser gjennom nettsiden, finner ut hva du driver med, og vurderer i hvilken grad du evner å svare på spørsmålene fra søkemotorens brukere. Blir du vurdert som et godt alternativ vil du få mye søketrafikk inn på nettsiden, fra mennesker som leter etter det du kan tilby.
I tillegg til dette brukes også innholdet til å vurdere kvaliteten for annonser som for eksempel Google Ads. Godt og presist innhold vil gi deg bedre prising hos annonseplattformene. Altså, annonseringen blir rimeligere for deg, når innholdet på nettsiden er presist.
På den måten bidrar altså innholdet ikke bare til å formidle et budskap på nettsiden, det har også stor innvirkning på hvor mange som får se nettsiden din i utgangspunktet. Dette kalles innholdsmarkedsføring.
Innholdsmarkedsføring
En veldig erfaren «innholds-guru», som heter Robert Rose, har sagt:
«Tradisjonell markedsføring er å fortelle verden at du er en rockestjerne. Med innholdsmarkedsføring så viser du verden at du faktisk er en.»*
*Fritt oversatt
Dette synes vi er en god forklaring. I stedet for å fortelle hva du kan, så viser du det frem. Det er langt mer tillitsvekkende å samhandle med noen som viser frem egenskapene sine, fremfor noen som bare skryter av dem, uten å ha noen «bevis».
Kanskje du er en rockestjerne, -kanskje ikke.
Uansett hva du driver med kan vi bistå med å fortelle din historie på en måte som engasjerer, treffer og skaper nye kunderelasjoner for din bedrift.
Sertifiseringer
Google-partner sertifisering
En Google Partner er en sertifisert ekspert innen Google Ads som oppfyller Googles strenge krav til kompetanse og ytelse, noe som gir oss tilgang til eksklusive ressurser og support fra Google. Dette sikrer at vi kan levere optimale resultater for dine digitale markedsføringskampanjer.