Hvordan vi økte konverteringer med A/B testing
Tenk hva en 50% økning i leads eller salg for det samme budsjettet vil bety for deres bedrift. Hvordan vil en slik forbedring påvirke deres økonomi og vekst?
Gjennom A/B testing, har vi klart nettop dette.
Resultater
Nå, to uker etter oppstart, får de daglig inn leads mot en ganske smal målgruppe.
Kostnaden per lead er nå 110 kroner, en betydelig forbedring fra deres beste tidligere kampanje som hadde en kostnad på 201 kroner per lead. Salgsteamet rapporterer at over 60% av leadsene er veldig relevante.
Den originale landingssiden har en konverteringsfrekvens på 8%, mens den korte landingssiden har en konverteringsfrekvens på 12%, noe som er en økning på 50%.
Løsning
A/B-testen viste at den nye, kortere landingssiden presterer bedre med en høyere konverteringsfrekvens og lavere kostnad per lead.
Ved å skifte til den nye landingssiden kunne bedriften oppnå en betydelig kostnadsbesparelse og samtidig generere flere kvalifiserte leads.
Vil du vite mer om våre tjenester?
Lurer du på hvordan vi kan skape den beste strategien for din virksomhet? Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende samtale!