Design uten navn (2)

Hvordan vi økte konverteringer med A/B testing

Tenk hva en 50% økning i leads eller salg for det samme budsjettet vil bety for deres bedrift. Hvordan vil en slik forbedring påvirke deres økonomi og vekst?

Gjennom A/B testing, har vi klart nettop dette.

Kan-bilde 2

Utfordringen

Vi tok nylig over annonseringen for Kan, en bedrift eid av et større konsern.

Første prosjekt var å generere leads til deres salgsteam. Bedriften ønsket å sende trafikken inn til en eksisterende side på nettsiden deres. Vi utfordret dem på at en landingsside tilpasset publikummet på Meta ville prestere bedre. De opprettet en landingsside basert på våre innspill. Vi synes den var bra, men noe lang.

Vi utfordret dem derfor til å sette opp en A/B-test med en kortere side.

Resultater

Nå, to uker etter oppstart, får de daglig inn leads mot en ganske smal målgruppe.

Kostnaden per lead er nå 110 kroner, en betydelig forbedring fra deres beste tidligere kampanje som hadde en kostnad på 201 kroner per lead. Salgsteamet rapporterer at over 60% av leadsene er veldig relevante.

Den originale landingssiden har en konverteringsfrekvens på 8%, mens den korte landingssiden har en konverteringsfrekvens på 12%, noe som er en økning på 50%.

whitepaper-bilde

Løsning

A/B-testen viste at den nye, kortere landingssiden presterer bedre med en høyere konverteringsfrekvens og lavere kostnad per lead.

Ved å skifte til den nye landingssiden kunne bedriften oppnå en betydelig kostnadsbesparelse og samtidig generere flere kvalifiserte leads.

Vil du vite mer om våre tjenester?

Lurer du på hvordan vi kan skape den beste strategien for din virksomhet? Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende samtale!

Ta kontakt i dag!