Fangene på fortet

Hvordan vi økte salget gjennom annonsering på meta

Ved å utnytte Meta Ads Manager, har vi klart å forvandle annonseringsstrategien til Fangene på fortet. Annonsekampanjen førte til 747 konverteringer til en verdi av 2 558 196 kr.

fpf-bilde-familie

Utfordringen

Fangene på fortet er et aktivitetsenter som tilbyr flere morsomme og utfordrende løsningsoppgaver, til personer av alle aldre og fysisk form.

Da vi overtok Fangene på fortet i mars 2023, hadde de kun en Meta konto som de brukte til deres 6 bedrifter, inkludert flere lokasjoner og datterselskapene The Cube og Megazone.

Deres annonseringsstrategi besto av å kun benytte en annonse, hvor de sjeldent brukte egendefinerte målgrupper. I tillegg brukte de kun én piksel for alle sine bedrifter, noe som gjorde det vanskelig å spore trafikk og resultater nøyaktig.

Hovedmålet bak annonseringskampanjen ble derfor å oppnå mer målrettet markedsføring, øke salget og maksimere avkastningen på deres annonseinvesteringer.

Resultater

Etter at kampanjene har pågått en stund, mottar vi data som gir innsikt i deres ytelse.

De fleste av kampanjene vi har utført for Fangene på Fortet er konverteringskampanjer, der hovedmålet er å generere salg.

En av våre kampanjer, rettet mot bedrifter og team, var spesielt vellykket. Formålet var å oppmuntre dem til å bestille opplevelser hos Fangene på Fortet for teambuilding-formål.

Avkastningen på annonseutgiftene fra salg var på 35,98%.

Skjermbilde 2024-05-31 kl. 13.23.02
2022-02-07 (1)

Løsning

Vi gjennomførte flere tiltak for å forbedre Fangene på Fortet sin annonseringsstrategi.

Først opprettet vi en separat annonsekonto for hver av deres bedrifter, noe som tillot oss å skreddersy kampanjer mer nøyaktig til hvert enkelt formål.

Deretter opprettet vi individuelle piksler for hver nettside for å sikre optimal sporing av trafikk og konverteringer.

Vi restrukturerte også kampanjene deres til vår annonsestruktur, og introduserte en ny tilnærming med separate kampanjer for ulike målgrupper: Åpen, Interesse, Retargeting og Lookalike.

Denne omstruktureringen tillot oss å bedre målrette annonsene og øke
effektiviteten.