Fangene på fortet

Hvordan vi økte konverteringer med Google Ads Brand

Ved å utnytte Meta Ads Manager, har vi klart å forvandle annonseringsstrategien til Fangene på fortet. Annonsekampanjen førte til 747 konverteringer til en verdi av 2 558 196 kr.

fpf-bilde-familie

Utfordringen

Fangene på Fortet nyter allerede godt av et anerkjent merkevarenavn, som utgjør en sterk
begynnelse når det gjelder søkemotoroptimalisering (SEO).

Videre hadde de en god struktur
i Google Ads på forhånd, noe som gjorde overgangen lettere for oss.

Fangene på Fortet imøtekom våre behov med fleksible budsjetter, og de hadde allerede samlet en betydelig mengde data for analyse før vi begynte arbeidet.
Imidlertid hadde de fire separate kontoer uten Brand-kampanjer.

Deres eksisterende
kampanjer inneholdt mange irrelevante søkeord og en overflod av søkeord per kampanje.

Resultater

Etter at kampanjene har pågått en stund, mottar vi data som gir innsikt i deres ytelse.

De fleste av kampanjene vi har utført for Fangene på Fortet er konverteringskampanjer, der
hovedmålet er å generere salg.

En av våre kampanjer, rettet mot bedrifter og team, var
spesielt vellykket. Formålet var å oppmuntre dem til å bestille opplevelser hos Fangene på
Fortet for teambuilding-formål.

Avkastningen på annonseutgiftene fra salg var på 35,98%.

Skjermbilde 2024-05-31 kl. 13.43.24
2022-02-07 (1)

Løsning

I juni 2023 implementerte vi en ny strategi ved å opprette nye Brand-kampanjer i de fire eksisterende kontoene.

Vi valgte å starte med et lavt daglig budsjett på mellom 20 kr og 50 kr for å sikre en forsiktig start. Etter å ha satt opp kampanjene, tok vi en venteperiode på en måned for å samle inn og analysere dataene før vi forventet å se de første resultatene.

Denne tilnærmingen ga oss muligheten til å justere og optimalisere kampanjene basert på de innsamlede innsiktene, og sikret en mer målrettet og effektiv markedsføringsstrategi på lang
sikt.