Gunvaldsen & Sønn AS
Økning i synlighet og relevant søketrafikk
Gunvaldsen & Sønn er en blikkenslagerbedrift som har nærmere 65 års erfaring i bransjen. De kom til oss for å gjøre nettsiden sin synligere for kunder som leter etter en leverandør av deres spesialkompetanse.
Utfordringen
Nettsiden hadde lite trafikk og lav synlighet i søkemotorene. Blikkenslager-faget er noe alle huseiere trenger, så markedet er ganske stort. Samtidig er faget veldig spesialisert, med faguttrykk som folk flest ikke kjenner til.
Derfor måtte vi finne en metode for å filtrere bort søketrafikk og henvendelser som ikke var relevante, samtidig som vi fikk tak på dem som var i målgruppen.
Resultater
Månedlig søketrafikk har økt med 108% på ett år. I samme periode har CTR økt fra 0,8 til 1,5.
Det betyr at vi treffer mer presist på søkefrasene og får tak på de "riktige" brukerne i Google.
Løsning
Løsningen ble en todelt tilnærming som innebar en teknisk og en semantisk del.
Teknisk
I den tekniske delen har vi forbedret struktur på nettsiden og brukt koder/tager som gjør det enklere for søkemotorenes crawlere å dekode nettstedet. I tillegg har vi forbedret fordelingen av Page Rank, som er den av Googles algoritmer som bestemmer den relative betydningen av en landingsside på internett.
Semantikk
I den semantiske delen har vi brukt språket til å lage en presis fremstilling som forklarer de ulike delene av kundens spesialkompetanse. Deretter har vi underbygget dette med en bredere fremstilling som dekker en rikere bruk av språket. På den måten har vi korrigert for manglende bransjekunnskap hos brukeren, ulikheter i dialekter og andre faktorer som påvirker ordvalg i søkemotorene.
SKAR setter seg meget godt inn i kundens behov og engasjerer seg langt utover det det vanlige for å skape suksess for sine kunder på nett.
Om man ønsker en personlig oppfølging og bedre synlighet for riktig målgruppe er SKAR den rette å samarbeide med. Anbefales på det sterkeste!