Fangene på Fortet
Hvordan vi økte engasjementet til Fangene på Fortet organisk på TikTok
Ved å optimalisere TikTok-strategien til Fangene på Fortet, klarte vi å oppnå en imponerende organisk synlighet. Vår målrettede innholdsstrategi resulterte i 40,9 tusen visninger, 1.427 likerklikk og 688 delinger på under 24 timer.
Hvordan vi oppnår organisk synlighet på TikTok
For å lykkes på TikTok er det essensielt å produsere riktig innhold til riktig tid, med fokus på å følge de nyeste trendene. Fordi trendene på TikTok skifter raskt, er det viktig å tilpasse seg aktuelle temaer, lydspor og virale utfordringer i sanntid.
Hos SKAR ligger vi alltid ett skritt foran ved å overvåke disse trendene aktivt. Med vår solide innsikt innen innhold, hashtags, lydspor og konkurrenter utvikler vi strategier som maksimerer sjansene for at innholdet vises på For-You siden og favoriseres av TikToks algoritmer.
Strategisk innholdsutvikling
Fangene på Fortet er et aktivitetssenter som tilbyr flere morsomme og utfordrende løsningsoppgaver, til personer av alle aldre og fysisk form.
Ved overtakelsen av TikTok-kontoen til Fangene på Fortet Oslo fokuserte vi på å lage organisk innhold tilpasset de ulike målgruppene, med særlig vekt på dagsaktuelle temaer. I denne casen var det fadderuke i Oslo, en periode hvor både nye og erfarne studenter er ekstra opptatt av å utforske byen og finne aktiviteter. Vi kunne også se at hashtags som #studiestart, #fadderuke og #student trendet, noe som bekreftet den økte interessen.
For å dra nytte av dette, laget vi en video inspirert av populære “showcasing”-videoer på TikTok, som tidligere har vært vellykkede for tilsvarende målgrupper hos andre brukere. Vi fokuserte nøye på formatet, og sørget for at både video og tekst fanget oppmerksomheten innen de første 1-2 sekundene, noe som er avgjørende på TikTok. Vi gjorde også research på trendene lydspor og valgte bakgrunnsmusikk som var populær for å maksimere rekkevidden.
Resultater
På under 24 timer hadde innlegget generert 40,9 tusen visninger, 1.427 likerklikk, 518 lagringer, og 688 delinger. Ingen av innleggene på kontoen fra før av hadde i nærheten av så mye engasjement.
Det som er spesielt positivt, er de høye tallene for lagring og deling. Mange bruker lagringsfunksjonen for å se videoen senere eller som en påminnelse om å besøke Fangene på Fortet. Den høye delingsraten tyder på at seerne ønsker å dra dit med venner, noe som også bekreftes av tagger og kommentarer i innlegget.
Fangene på Fortet ønsker å være tilstede også på TikTok, gjennom tidligere å ha produsert på egenhånd og via partnere uten så gode resultater. Vi har nå fått til et veldig spennende samarbeid med SKAR – som så langt har gitt veldig mye bedre resultater enn vi tidligere har fått til. Veldig spennende!